Oprichting coöperatie Industriepartner

31 (0)55 538 47 47

Oprichting coöperatie Industriepartner

17 January 2014

Op 1 januari 2014 hebben de bedrijven Zanten Technical Supply & Service Group B.V., Duursma W&O en de Op den Velde Groep een nieuwe coöperatie opgericht met als doel het versterken van haar marktpositie door middel van intensieve samenwerking. Onder andere door de gevoerde assortimenten op elkaar af te stemmen, het uitwisselen van kennis, het bundelen van inkoopvolumes en door gezamenlijke marketingactiviteiten op te zetten.
Door de geografische ligging van de verschillende vestigingen en toekomstige uitbreidingen wordt tevens een landelijke dekking nagestreefd. Hierbij wordt de individuele zelfstandigheid van de drie deelnemende bedrijven behouden.

Zowel Duursma W&O, Op den Velde als Zanten kenmerken zich met name als gedreven en efficiënte familiebedrijven. Geen zware organisatiestructuren maar met passie en gedrevenheid klaar staan voor de klant. Deze werkwijze heeft er ook voor gezorgd dat alle drie de bedrijven financieel sterk zijn gebleven gedurende de afgelopen (crisis) jaren en zelfs zijn gegroeid. De gezamenlijke omzet zal ruim 75 miljoen euro bedragen. Op dit moment beheren de drie bedrijven gezamenlijk negentien vestigingen. Al deze vestigingen zijn niet louter verkoopkantoren maar vestigingen met eigen identiteit, kennis van de lokale markt en de daarbij behorende lokale voorraad!

Op den Velde, Zanten en Duursma W&O gaan ieder de naam "Industriepartner" toevoegen aan de eigen naam middels het "IP" logo. Dit logo wordt later gepresenteerd.

De coöperatie heeft vestigingen in de volgende plaatsen:

IP Op den Velde:
Zaandam, Beverwijk, Amsterdam, Rotterdam en Hoorn

IP Duursma W&O:
Apeldoorn, Almelo, Amersfoort, Arnhem, Deventer, Enschede, Lelystad, Tilburg, Veenendaal, Zuidbroek en Zwolle

IP Zanten:
Veghel, Waalwijk en Weert

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met de directies van de drie bedrijven:
Wouter op de Velde, IP op den Velde
André Looijen, Arie van Otterlo, IP Duursma W&O